Összes hír

Új biztonsági figyelmeztetés a DHV-tól!

Kedves pilóták!

A DHV figyelmeztetése szerint, egy KARPOFLY XALPS4 beülőjénél elengedte magát a varrás  az egyik lábkörön, ezért terheléskor a heveder teljesen meglazult és a beüllőben lévő növendék, (tudjátok, sza..s macska pózban ) csüngött a beülő előtt, olyan mélyen, hogy még a fékeket is alig érte el, lehúzva őket, áteséses veszélyt idézve elő… Ekkor elengedte a fékeket, testsúly áthelyezéssel irányította az ernyőt, majd sikerült felhúznia magát az ülőlapra…

Így nem történt baleset! Mindenképpen ellenőrizzétek beüllőitek állapotát, mert a szóban forgó beülő sem volt öreg!

A biztonsági figyelmeztetés a REBISZ fül alatt elérhető!

HFFA éves közgyűlés

Tisztelt HFFA tagszervezeti képviselők!

A HFFA elnöksége 2022. december 5.-ére (hétfő) 19 órai kezdettel on-line közgyűlést tart zoom alkalmazással.

Az alapszabály értelmében:
A Közgyűlés ülése nem nyilvános. Azon a Tagszervezetek képviselői, és az Elnökség tagjai, valamint az Elnök által meghívottak vehetnek részt. A Közgyűlés ülésén továbbá bármely illetékes tag hallgatóságként részt vehet, amennyiben részvételi szándékát előzetesen, legalább a Közgyűlés napját megelőző 5 munkanappal jelzi az Elnökség felé.

bővebben…

Biztonsági értesítés sárkányosoknak

Hi Everyone

We have now had a few instances of Wills Wing nose wires coming undone just before take off. It usually involves stronger winds where the pilot has someone holding the nose wires to stabilise the wing while the pilot prepares to launch. I was wondering if anyone else had seen this issue? The photos show a Wills Wing nose clip belonging to a pilot who had the issue.

He has added a karabiner to prevent the clip coming undone.

PPG találkozó

Szeptember első hétvégéjén zajlott immár ötödik alkalommal a sokoró RC közhasznú Sportegyesület modell repterén, Győr ménfőcsanakon a háti motoros siklóernyős találkozó, ide kapcsolódik az is hogy  modellreptér idén 15 éves. Az esemény már csütörtök este megkezdődött, öt pilótával repültünk Győr Mecsér útvonalon 70 km-es távot megtéve. Péntek reggel Győrt kerültük meg 52 km 1:10. Péntek este is felszálltunk már jelentősen többen, én ott csak fél órát tudtam repülni mert a teendőim többet nem engedtek. Szombat reggel sikerült egy nagyobb csapatot összeszedni 11 pilótával indultunk Gic, Pannonhalma érintésével 75 km-es túrát tettünk 1:40 óra. Szombaton az idő nem volt kedvező, de ennek ellenére este sokan repültek, egy órát adott maximum, illetve vasárnap reggel is repültek jónéhányan. Összesen 38 pilóta került a levegőbe, a meghívott 84 pilóta volt. Összességében hozzávetőlegesen 150  vendég érkezett. Anyagi tekintetben 251 000 Ft-ot költöttünk, amelynek egy részét támogatók adták, és az SRCM Klub. A szövetségtől kapott 120 000 Ft-ból 60 ezret használtunk fel 60 ezret pedig el különítettünk a Tóth Tibi részére a megrendezésre kerülő tréning hétvégére.

Statisztika

Meghívott létszám 84 fő pilóta, eljött 49 fő pilóta, repült 38 fő pilóta a látogatókkal együtt kb 150 ember. 
Motortípus polini 7, cisco 6 ,solo3, simonini 6 ,miniplane  2, Corsair 2, Vitorazzi 2,  atom80, Bailey, ros, rotax, airkoncept.
Ernyő dudek 23, Ózon 7, apró, Sun, paramánia, itv, bgd.
Légcsavar: karbon vagy műanyag 27 darab, fa 10 darab.
Keret: flytrade 5,nirvana 5, aviator3, scout 3, simplify 4, flycastelluccio 4, bailey, miniplane, gofly, skymaxx, parapower.


SG koordinált légterek

Sziasztok!

Örömmel értesítünk titeket, hogy a Budapest TMA légtérben lévő siklórepülő koordinált (SG) légtereket újból használhatjuk.

Koordinált légterek igénylésére kialakított https://starthelyek.hu/airspace weboldal elkészült. Eddigi tesztüzem jól vizsgázott, így az eddigi Facebook kihirdetések helyett, ezen az oldalon lesznek elérhetőek a napi koordinált légtér információk.

Koordinált légterekről részletes leírást itt találtok.

bővebben…