Kedves Pilóták!
Az Európai sárkányerpülő és siklóernyős szakmai szervezet (EHPU) repülésbiztonságért és az oktatásért felelős munkacsoportja (ESTC) egy kérdőívet készített, amelyben fel kívánja mérni a pilóták szokásait, tekintettel a levegőben történő láthatóságra, és az „észrevehetőség”-re.
Kíváncsiak vagyunk, hogy a pilóták mely hányada használ ütközésre figyelmeztető, ütközés-elkerülő vagy erre a célra felhasználható pozíciójelző elektronikus eszközt. Meg szeretnénk tudni, hogy aki nem használ más forgalmat megjelenítő elekronikus segédeszközt, és a maga helyzetét sem adja mások tudtára semmilyen segédeszközzel sem, ő ezt így milyen megfontolásból teszi.
A kérdőív anoním, kérek mindenkit, megfelelően töltse ki azt. A kérdőív 5 perc időt vesz igénybe.
A kérdőívet az EHPU ESTC légtér munkacsoport vezetője dolgozza majd fel, eredményét pedig az EHPU az EAS-tal közreműködve az EASA által szabályozni kívánt szakterület illetékes kollégáinak adja be, annak érdekében, hogy a siklórepülők számára is elérhetővé váljanak olyan okoseszköz nyújtotta lehetőségek, amelyek a másik levegőben lévő forgalmat megjelenítik – legyen az akár kisgép, sportgép vagy nagygép, illetve drón.
Segítségeteket, mindannyiunk bizonsága érdekében, az EHPU és a HFFA nevében, előre is köszönöm!
Nagy Richárd
HG FI
EHPU ESTC
Észlelhetőségi eszköz: villanólámpa, nyílt frekcenciás rádió, amatőr rádió, síp, kiabálás
Okosalkalmazások: SafeSky, OGN, tetszőleges mobile app
Transzponder és rádió: SSR C-mód, SSR A-mód, SSR S-mód
Ütközésveszély-jelzőrendszer: ADS-B, ADS-L, TCAS, PCAS