Kedves Pilóták, Klubvezetők!
A Siklórepülő szakbizottsághoz megérkeztek az új IPPI kártyák. Az IPPI kártyákat az FAI siklórepülő szakága a CIVL adja ki olyan célból hogy ezzel tudja minden pilóta igazolni a képzettségi szintjét egy nemzetközileg elismert és egységesített rendszer szerint. Az IPPI kártyát külföldi starthely üzemeltetői vagy az adott ország légügyi hatósága esetleg ellenőrzést végző rendőrei kérhetik. Vannak olyan országok ahol ezt kérik vagy kérhetik, de olyan országok is akadnak akik nem ismerik el ezt az képzettségi szint igazolási rendszert. A gyakorlat azt mutatja hogy érdemes kiváltani ezt a kártyát mert főleg ausztriai, németországi, franciaországi vagy egyéb európai starthelyeken tartott ellenőrzések során kellett bemutatni. Minden pilóta aki szeretne ilyen kártyát igényelni az forduljon a klub vezetőjéhez (oktatójához) aki majd a szakbizottságtól megkapja az IPPI kártyát. A kártyán a pilóta neve és országa mellett szerepel a \\\”Safe pro Para\\\” vagy gyalogsárkánynál \\\”Safe pro Delta\\\” képzettségi szintje. Ezt a képzettségi szintet az oktató írja rá és írja alá, mivel ő van közvetlen kapcsolatba a pilótájával. Természetesen a kártyára kitöltött képzési szintnek és az online rendszerbe felvitt IPPI képzettségi szintnek egyezni kell. Nálunk a IPPI 3-as szinttől szokták kiállítani az oktatók. Az IPPI 3 az A-vizsgás Pilótának felel meg. Az IPPI kártyát csak egyszer kell megvenni képzettségi szintenként. Abban az esetben ha valaki feljebb lép egy fokozatot a képzési szintek között akkor viszont új kártyát kell igényelni. A IPPI kártya ára 1000-Ft/ kártya. Az IPPI kártya érvényét veszti ha a rajta szereplő képzési szintet jelentő számot átírjuk, lehúzzuk vagy bármilyen módon belejavítunk. Az IPPI kártya képzettségi szinttől független csak abban az esetben érvényes ha a pilótának van az adott évre érvényes hazai regisztrációja. A régi(2017-ig kiadott) kártyák is érvényesek.
A klubvezetők , klubtitkárok a pg@aeroclub.hu email címen tudják elküldeni az igényüket.
Üdvözlettel,
Kaszás Sándor
Siklórepülő Szakbizottság