A Nemzeközi Repülőszövetség (FAI) ez évben először rendezi meg a sárkányrepülés világbajnokságát külön, úgynevezett Sport kategóriában. A kategória lényege, hogy nem a kihegyezett verseny-sárkányok repülhetnek, hanem csak a versenyzésből kiszorult, úgynevezett árbócos szárnyak, amelyek kisebb teljesítményűek és sebességűek, de a sárkányozásban Forma-1-nek tekintett csúcsgépeknél sokkalta biztonságosabbak. Más repülő szakágakban már gyakran rendeznek az úgynevezett „Open Class” osztály mellett Sport kategóriát, de a sárkányrepülésben most elsőként,és ez egyben hivatalos világbajnokság is lesz.
Amikor a Nemzetközi Repülőszövetség szakági konferenciájának beszámolóját elolvastam, rögtön gondoltam, hogy az amúgy is világszínvonalú magyar sárkányrepülésnek komoly esélye van ezen a versenyen nyerni. Nem elkiabálás ez, hiszen e sportágban magyar világcsúcs tartónk van Bertók Attila személyében, és a tavalyi „Open” világbajnokságon Attila egyéni negyedik és Ujhelyi Balázs nyolcadik hellyel könnyen dobogóra juttathatta volna ismét a Magyar Sárkányrepülő Sportot.
2007-ben álltunk már világbajnokságon az első helyen Bertók Attila révén, és most ismét itt a lehetőség. Hiszen ebben az évben elmarad az Európa Bajnokság a spanyol rendező ugyanis nem teljesítette a Nemzetközi Repülőszövetség követeléseit. Felhívtam hát telefonon Ujhelyi Balázst, és megkértem menjen el, és nyerje meg ezt a versenyt. Bertók Ausztráliából úgysem fog eljönni, és sokan lekicsinylik majd ezt a versenyt, ami pedig igazi FAI világbajnokság lesz. Azonban Balázs családi és egyéb okokra hivatkozva végül lemondta a szereplést, így az udvarlást Kovács Endrével a második legjobb itthon élő sárkányos pilótatársunkkal folytattam. Endre az ukrán Aeros hazai dealere, volt is ötlete, honnan szerezhetnénk világszínvonalú árbócos gépet. Hogy meglegyen a 2 fős csapat, végül Kis Attilát sikerült becserkészni. Azután elkészültek azok a nemzeti színű Discuss-ok, amiket az ukrán Aerostól kértünk erre a versenyre. A két fős csapat kapitánya Kovács Endre lesz, aki versenyezni fog, így asszisztensként kíséri a keretet Majoross István a régi MALÁV Sárkányrepülő Klub legendás szakosztályvezetője. A másik versenyzőnk kilétét még homály fedi. Kis Attila ugyanis megsérült és egyenlőre nem repül. Kérdés felgyógyul-e a küszöbön álló VB-ig? A rendezők elfogadták, hogy ha nem javul, helyette valaki más lehessen a két fős magyar csapat tagja. Én titokban azt remélem mégis sikerül Ujhelyinek megoldani magánbajait és rábírni, hogy ha Attilának nem sikerül, menjen helyette és nyerjenek.Most tehát szurkolunk.És a gépeink is gyönyörűek!
Kerekes László