Sziasztok!
Mivel jelentős létszámmal képviseljük magunkat az MKSSZ-ben, ezért várnak valakit az elnökségbe tőlünk. Az elnökségi tagra vonatkozóan, ha van jelöltetek, akkor kérlek jelezzétek mielőbb.
Más: a légijárművek biztosítására vonatkozó fedezetigazolást mellékeltem. Ez egész Európára kiterjed, mint a kötvényben láthatjátok 100.000 euró összeghatárig. Felmerült a kérdés, hogy mi van azokkal az országokkal, ahol magasabb biztosítási fedezetet kérnek.
Az eddig megszokott „raiting card”-ra az MKSSZ rendszerébe tartozó pilótáknak is szüksége lehet, így Ferenc Vincével történt egyeztetésem eredményeképpen, a biztosítási kötvényhez fog kérni egy kiegészítést, ami magasabb fedezetet nyújt majd. Az ezzel kapcsolatos plusz költségekről a biztosítási kiegészítés elkészülte után tudok konkrétumot mondani.
A légijárművek légialkalmassági kártyájára ragasztandó, már megszokott matricákat (biztosítást igazoló), minden légijármű tulajdonos fog kapni, akinek az ernyője az MKSSZ-be van regisztrálva. Ezt a HFFA adminisztrátora, Szebenyi Virág készíti majd el, az MKSSZ honlapján szereplő adatok alapján.
Ehhez szüksége van a légijárművek adataira, amihez ő nem fér hozzá, ezért kérlek benneteket, hogy a következő módon juttassátok el hozzá:
Beléptek az MKSSZ honlapján a saját klubotok kezelőfelületére, ott válasszátok a „gépek” menüpontot, majd az egész listát jelöljétek ki, és egy irányított beillesztéssel rakjátok be egy excel táblába. A táblázatban jelöljétek meg külön a tandemernyőket, mert az a honlapon lévő adatokban nincs ott! A táblázatot mentsétek el a következő képen: „XY klub, 2011. MKSSZ ernyőlista”
Ezt csatolva mailben küldjétek el Virágnak a nyilvantartas@hffa.hu címre.
Amint elkészülnek a matricák, Virág mindenkit értesít.
Ádám Elek erőteljesen hangot adott annak a problémának, hogy a pilóták még nem kapták meg az összes szükséges papírt. Ennek a következő okai lehetnek, ami részemről látható:
– Az egész rendszer új. Az MKSSZ egy teljesen új szervezet a siklóernyősök számára. Új szabályokkal, új rendszerekkel, szokásokkal.
– A konkrét fizetnivalók késedelmesen alakultak ki.
– Az MRSZ licenceket 1 ember csinálja a Szövetségnél, aki túl van terhelve, több alkalmazottra meg nincs pénz. A „miért” kérdésre az MRSZ vezetősége tud válaszolni!
– A matricák a kártyákra, ugye folyamatban vannak. (nem rég készült el az ehhez szükséges pecsét is). Virág szintén egyedül dolgozik.
– A fényképes igazolványokat Ferenc Vince csinálja, aki mondta, hogy amint megjavítják a gépet, ami ezeket készíti, meg lesz. Külföldről vár hozzá alkatrészt, ami nem túl gyorsan jön.
– Felelőtlen életvitelem miatt is kialakulhatott a késedelem, mivel hajnalig tartó tivornyákban vettem részt, züllött alvilági barátaimmal. Az elmúlt hónapokban minden nap részeg voltam, és rendszeresen bekábítószereztem. Az MRSZ-től eddig megkapott két-három műanyag kártyát is odadobtam a pókerparti közben a haveroknak, hogy legyen mivel összekotorni az asztalra kiömlött kábszert.
Az elmúlt időkben az általam futtatott örömlányok miatt, sok fegyveres konfliktusom is volt, ami végett szintén nem jutott időm dolgozni. Azért higgyétek el, hogy igyekszem megváltozni és minden erőmmel arra törekedni, hogy azokat a dolgokat is megoldjam, amit nem tudok. Ígérem, ha nem kapom meg az MRSZ-től a kártyákat, akkor erőszakosan behatolok az MRSZ budaörsi központjába és túszokat ejtek, és követelem, hogy engedjék szabadon az Ugandában bebörtönzött testvéreinket! …vagy csinálják meg a pilóták kártyáit!
A kedélyek megnyugtatása végett, fontos tudni, hogy aki az online rendszerben szerepel, az jogilag teljesen rendben van. Az egy technikai probléma, hogy ennek igazolására még nem kapta meg a megfelelő papírokat. Ez nem a pilóta felelőssége! A felelősség, akkor kezdődik, amikor valaki már kezébe kapta a szükséges papírokat és azt nem tudja, vagy nem akarja felmutatni egy ellenőrzéskor. Vagy a vezető pilóta átvette, de azt nem továbbította a pilóták felé. Szóval, akinek igazán félnivalója van, az a teljesen feketén repülő pilóta. Ő érte nem fog kiállni a szövetség vezetése.
Aki regisztrálva van, azért pedig igen.
Amikor felvisztek egy légijárművet, akkor csak az ernyő adatait adjátok meg! A hátimotor, trájk adatai nem szükségesek. Csak a szárny van regisztrálva és
biztosítva.
JÓ HÍR! Úgy néz ki, hogy elkezdjük szervezni az első hazai PPG-s versenyt, ami július végén kerül majd megrendezésre Pécsett (pilótatalálkozóval egy időpontban). Ezzel kapcsolatos részletek később.
Az év második felében lesz lehetőség ezen szervezet keretein belül, oktatói, szakoktatói vizsgát tenni.
Az éves továbbképzések pontos időpontját minden egyes klubvezetővel egyeztetni fogom.
Szerencsés repülést, és leszállást!
üdv: Kubicsek Attila