Tisztelt Klubvezetők, Kedves MRSZ tagok, Pilóták!

Közeledik a Szilveszter, melyet sok repülőklubunk és pilótánk szeretett volna a hagyományoknak megfelelően repüléssel ünnepelni. Az MRSZ üzembentartású pilóták 100 év óta előszőr ezúttal a Hatóság engedélyének hiányában ezt nem tehetik meg legálisan. Vannak szerencsések, akik tudnak
majd repülni, nekik jó leszállást kívánok.
A legutóbbi tájékoztató óta a mai napon jelentkezett először az NKH LI. Levelet kaptunk, amelyben négy témát vetettek fel, mint észrevételt az audittal kapcsolatos tapasztaltakkal kapcsolatban:

1. Vállalati megbízások pontatlanok.
2. Hitelesített mérőeszközök, és szerszámok rendje hiányos (2.15.7 fejezet)
3. Raktározás a kézikönyvből átdolgozásra szorul. (2.15.3-2.15.5 fejezetek)
4. Karbantartás nyilvántartása nem naprakész.

Ezek a megfogalmazások. Aki valamit is ért a Karbantartáshoz és Üzembentartáshoz, annak e kifogások üzenete nyilvánvaló. Mindenképpen kellett kifogást találni a “nem” indoklására. Mert ugye a raktározási kézikönyv néhány mondatának megfogalmazása olyan súlyosan veszélyezteti a repülés biztonságát, hogy azokat le kell állítani. És a Megbízásokban is biztosan vannak átfogalmazandó részek, melyek átszerkesztésének hiányában a repülő eszközök életeket veszélyeztetnek. A szerszámokkal sincs baj, csak az, hogy a “rendjük” hiányos. Vérlázítóan életveszélyes.

Természetesen a “hiányosságokat” két munkanapon belül tudjuk pótolni, kíváncsi vagyok, mi lesz a következő kifogás?

Elgondolkodtató az is, hogy miért nem faxon, emailben, szóban közölték a kifogásokat azok felmerülésekor? Talán nem akarták, hogy a levél megérkezésének idejére már ne legyen ilyen kifogás, nehogy véletlenül több száz pilóta repülni tudjon?

Akik eddig azt hitték, hogy az MRSZ apparátusának, vagy vezetésének dilettantizmusa, az elvtelen megalázkodás hiánya vezetett a mai állapothoz, azok jobb, ha most elgondolkoznak. És gondolkozzanak az okokon, hogy mi készteti a Hatóságot erre a fajta magatartásra? Mint azt a kollegáktól tudom, ez a fajta agresszivitás nem új keletű és történelmi okokra visszaveztehető személyes gyökerei vannak: Számtalan példát küldtetek el hozzám a korábbi diszkriminációkra (pozitívra és negatívra egyaránt) és évekre visszamenően mindig ugyanazon néhány személy neve vetődik fel.

Azt remélem, hopgy az illetékes minisztériumok vezetői előbb-utóbb elgondolkoznak azon, hogy az ország egyetlen nem “papír alapú”, hanem valóságos EU komform személyzeti struktúrával rendelkező nem kereskedelmi üzemben tartóját kik és milyen érdekek mentén akarják szétverni? Mert ebben eltökéltnek látszanak.

Az MRSZ vezetése kész nemzetközi segítséget kérni, amennyiben az itthoni hatóságok nem képesek feltárni az okokat és megőrizni a hazai sportrepülést. Jómagam felvettem a kapcsolatot a FAI vezetőivel, konzultációt kérve. Biztos vagyok benne, hogy megkapjuk a segítséget, ha arra szükségünk lesz.

Egyelőre kérlek Benneteket, ne tegyetek lépéseket a szomszédos országok hatóságaihoz történő átjelentkezésekre. Tudom, hogy egy klub már átjelentkezett, de nem szeretném, ha ebből tömegmozgalom lenne. Nekünk itthon kell otthon lenni és biztos vagyok benne, hogy erre nem kell túl soká várni.

A jelzett Klubvezetői értekezletet megtartjuk, időpontjáról hamarosan tájékoztatást adunk. Addig is kérlek Benneteket a 4. sz körlevélnek megfelelően járjatok el.

Boldog Új Évet és sok szép repülést kívánok mindannyiunknak!

Repülő Barátsággal,

Kecskeméti Tamás
Elnök
Magyar Repülő Szövetség