Albánia Open 2011 beszámoló

2011.05.22.

Maroknyi magyar csapattal vettünk részt a világ ezévi második legnagyobb siklóernyős célraszálló versenyén Vlorában az Albánia Open nyílt nemzetközi bajnokságon. 3 fős csapatunk 16 ország 92 versenyzőjével vette fel a küzdelmet. Nehéz körülmények között változó irányú és hajlamú szélben 3 napon át 6 sorozatban versenyeztünk.

A hely az Albániára jellemző szeméthegyektől eltekintve természeti szépségével lenyűgöző, a tömegesen kolduló gyerekeket leszámítva vendégszerető és barátságos. A rendezők kitettek magukért, hogy a résztvevők jól érezzék magukat. Pazar szállodai elhelyezés, és minden nap máshol és más jellegű vendéglátás vacsorával. A tengerparti hegyvidék káprázatos, bár itt is volt eltekinteni való, a rengeteg háborús betonbunker látványa lehangoló volt.

A tengerparton szénné égtünk, a hegytetőn fáztunk, a levegőben izgultunk. A tömeges leszállások miatti tolakodásokból ütközések, az indiszponáltságból a kerítésre, fára a vízre szállás, szóval minden volt,amiért a közönség kijön.
Az élversenyzők nagyon magasra tették a mércét, végül kis csapatunk a 6. helyen végzett. Kerekes Nóri megnyerte a női 1. díjat, Tóth Zsuzsi a lányok versenyében a 3. lett. A teljes mezőnyben 15-ik, 20-ik és 22-ik helyezésünket sikernek könyveltük el. Lehetett vfolna jobb, de tudásunk alapján az első 10-be semmiképp sem jutottunk volna. Sokat tanultunk versenyzésből, verseny rendezésből, annak ellenére, hogy ez egyenlkőre nem lehetett FAI verseny, lévén Albánia még nem FAI tagország. Tagfelvétel előtt állnak, és erre a helyre EB, VB szervezését tervezik. A hely, a szervezők hozzáértése és a lelkesedés alkalmassá teszik őket erre.

A versenyről képek és film és az eredményjegyzék itt látható:
vagy itt: http://www.albaniaopen.com/

Sajnos a verseny utolsó napján ellopták két társunk útlevelét, kocsikulcsát, forgalmiját, telefonjaikat, pénzüket. Így egy kis időre fogságba estünk előbb Albániában, majd Macedóniában. Most már tudom, hogy a macedón határőrökről kapta a nevét az ország, annyit maceráltak minket.