Főoldal
Főoldal
VFR Repülésbiztonsági Fórum a Hungarocontrolnál
2019. november 30. szombat, 12:30

Kedves Kolléga!


A HungaroControl Zrt. 2020-ban is megrendezi a VFR Repülésbiztonsági Fórumot, melynek célja a kis magasságon, VFR szerint repülő pilóták és a légiforgalmi szolgálatok közötti együttműködés erősítése és a magyar légtérben folyó repülések biztonságának fokozása.


A fórumon terveink szerint az alábbi témákról lesz szó:

·         új TMA struktúra,

·         koordinált légterek,

·         drónveszély,

·         légirendészeti ellenőrzések,

·         rádiózás,

·         vegyes (IFR-VFR) használatú légterek,

·         a HungaroControl repülésbiztonsági javaslatai kisgépes pilóták számára.

Akiknek részvételére leginkább számítunk:

·         light, ultralight, és függő-vitorlázó pilóták,

·         repülőterek és repülős szervezetek képviselői,

·         pilótaképző intézmények képviselői, oktatói,

·         és mindenki más, aki érintve érzi magát a fenti témákban.

 

A fórum 2020. január 24-én, pénteken lesz a HungaroControl székházában.

A részletes programról és a regisztráció indulásáról később fogunk értesítést küldeni.

Kapcsolattartó, szervező: Hegedűs István, Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ; +361 293 4371


Üdvözlettel,


HungaroControl Zrt., Repülésbiztonsági, Minőségirányítási és Belső Ellenőrzési Igazgatóság

 
HHH behajtási engedély
2019. október 19. szombat, 14:14

Kedves HHH-re Behajtani Szándékozó Oktatók!


Kérjük, hogy aki szeretne a HHH-n oktatni és behajtani gépjárművel, november 20-ig legyen kedves továbbítani felénk a klub nevét,

a jármű tulajdonos nevét

a jármű típusát és a

rendszámát

a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. emailcímre!


Az engedélyezéshez szükséges anyagokat legkésőbb november 30-ig továbbítjuk az illetékes hatóságnak.

(Akik nem közlik időben, és feltétlenül be akarnak hajtani, nekik meg kell fizetniük az eljárási díjat, amely módosításonként 30 000.- ft. A közig és természetvédelmi bírság 100 e-nél kezdődik.)


Üdvözlettel a BSE klubvezetősége

 
Zsédely Laci bácsi fedémesi háza
2019. október 08. kedd, 13:40

Kedves Tagság!

 

Egyik legöregebb siklóernyős oktatónknak, akinek személyében sporttörténelmet írunk, segítségre lenne szüksége.

Kérlek szánd rá azt az egy percet és olvasd el, hogy miről is van szó.

Előre is köszönjük!

 

A részleteket itt találod: https://9x.hu/zsedelylaszlo/

 
Tájékoztatás a siklórepülők repülőorvosi követelményeivel összefüggésben
2019. szeptember 02. hétfő, 06:59

Tájékoztatás a siklórepülők repülőorvosi követelményeivel összefüggésben (pdf)

 
Siklórepülők repülőorvosi követelményei
2019. július 25. csütörtök, 04:23

Tisztelt Miniszter Úr!

Mint a legnagyobb hazai siklóernyősöket és sárkányrepülőket összefogó szakmai szervezet a Magyar Szabad Repülők Szövetsége (HFFA) elnöke, amely szervezetet képviselem az Európai Sárkányrepülő és Siklóernyős Unióban (European Hanggliding and Paragliding Union) azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy vizsgálja felül a hazai siklórepülők egészségügyi szabályozásának eltúlzott követelményeit.

Hazánkban a világon egyedülálló módon jogszabály írja elő a siklórepülő pilóták repülőorvosi alkalmassági minősítését. Ezek a jogszabályok a hazai siklórepülő szakmai szervezetekkel és a magyar emberekkel való egyeztetés nélkül születtek és a nemzetközi gyakorlathoz viszonyítva is túlszabályozást jelentenek. Ahogyan a közúti kerékpárosnak sem kell előírni orvosi alkalmassági feltételeket, úgy ez a levegő biciklistái a siklórepülők számára is indokolatlan.

Levelemhez csatolom az EHPU - az európai siklórepülők szakmai szervezetének a  kérdésre vonatkozó kérését a nemzetközi gyakorlathoz való illeszkedés érdekében.

A módosítandó jogszabályok közül az egyik a légiközlekedési törvény (XCVII/1995) 52.§. (3) bekezdése, ami szerint:

Szakszolgálati engedély nélkül vezethető repülőeszközt az vezethet, aki teljesíti a légijármű és a repülőeszköz személyzet, valamint a repülésüzemi tiszt képzéséről, vizsgáztatásáról, engedélyeiről és a képzésükben részt vevő képző szervezetek engedélyezéséről szóló miniszteri rendeletben az adott repülőeszköz vonatkozásában előírt követelményeket, továbbá rendelkezik a polgári légiközlekedési személyzet egészségi alkalmasságának feltételeiről, valamint az egészségi alkalmasság megállapítását végző szervek kijelölésének és tevékenységének szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott, érvényes orvosi minősítéssel.


Az alábbi módosítást javasoljuk:

Szakszolgálati engedély nélkül vezethető repülőeszközt az vezethet, aki teljesíti a légijármű és a repülőeszköz személyzet, valamint a repülésüzemi tiszt képzéséről, vizsgáztatásáról, engedélyeiről és a képzésükben részt vevő képző szervezetek engedélyezéséről szóló miniszteri rendeletben az adott repülőeszköz vonatkozásában előírt követelményeket.


Másik módosítandó jogszabály az 56/2016. (XII. 22.) NFM rendelet.

Ebből a rendeletből a siklóernyősökre és a sárkányrepülőkre vonatkozó repülőorvosi kötelezettséget javasoljuk törölni.


Módosítandó továbbá a 27/2014. (IV. 30.) NFM rendelet  4.§. (7) bekezdése törlését javasoljuk.

A jogszabály szövege jelenleg:

A repülőeszköz vezetőjének meg kell felelnie a MED rész B. alrész 3. szakasza szerinti LAPL orvosi minősítés követelményeinek és a hozzá tartozó AMC-ben foglalt követelményeknek az e rendeletben foglaltakkal együtt.


Ez a nemzetközi gyakorlatban az LAPL 2000 kg össztömeg alatti repülőorvosi követelményeit a 300 kg össztömeg alatti - az európai szabályozásban orvosi minősítéshez nem kötött kategóriákra szorítja le, ami szakmailag indokolatlan.


Tisztelt Miniszter Úr!


Kérem érveink megfontolását és a jelenleg túlszabályozást jelentő jogszabályok módosításához való támogató hozzáállását.


Tisztelettel:


Kerekes László

a Magyar Szabad Repülők Szövetségének elnöke


Protest letter for Hungary Sanitar Ministry (pdf)

 
Hatósági határozat
2019. július 22. hétfő, 06:12

Hatósági határozat:

Képző szervezetünk hatósági határozatot kapott, amelyben egy siklóernyős növendék fára szállását követő hatósági vizsgálat megállapította, hogy nem rendelkezett repülőorvosi minősítéssel. A növendék azzal védekezett, hogy oktatói tájékoztatása szerint az első vizsgáig repülőorvosi minősítés nem szükséges. Ez megtévesztő információ, ami miatt a klubbal szemben a hatóság el fog járni. Felhívom a figyelmet, hogy a képzés kezdetétől az érvényes repülőorvosi minősítés kötelező. Az on-line rendszerben mindenkinek kötelező feltüntetni orvosija érvényességét. A jogszabály szerint az oktatóknak a növendékei repülőorvosija másolatát maguknál kell tartani. Mivel ez a növendék a HFFA online rendszerében nem volt regisztrálva, így hivatalosan a képzése nem a mi rendszerünkben zajlott.  Mégis a HFFA kapta a hatósági felszólítást. Hívjátok fel növendékeitek figyelmét, hogy a vonatkozó jogszabály be nem tartásáért elsősorban ők felelősek. Ha az oktató nem teszi meg, a növendékek tudják regisztrálni magukat (azután, hogy a klub oktatója, vagy adminja egy érvényes Email címmel felvitte Őket a rendszerbe). A honlapunkon erre minden útmutatót megtalálnak.Ők tudják letölteni a képzettségi tanúsítványukat, amit a növendék napló, vagy a startkönyv mellett maguknál kell tartaniuk. Erről szólt a legutóbbi továbbképzés. Kérem, ne feledkezzetek meg róla!

 
PPG 2019 Hátimotoros siklóernyős nemzeti bajnokság versenykiírás
2019. július 10. szerda, 07:10

PPG 2019 Hátimotoros siklóernyős nemzeti bajnokság versenykiírása (pdf)

 
A Francia Szabad Repülők Szövetségének felhívása a Grande Dune de Pilat repülési területet használni kívánók számára
2019. július 10. szerda, 07:04

A Francia Szabad Repülők Szövetségének felhívása a Grande Dune de Pilat repülési területet használni kívánók számára:

- angol nyelven (pdf)

- német nyelven (pdf)

 
A HFFA 2019. június 14-i rendkívüli közgyűlésének jegyzőkönyvi kivonata
2019. július 10. szerda, 07:01

A HFFA 2019. június 14-i rendkívüli közgyűlésének jegyzőkönyvi kivonata (pdf)

 
Safety note GRADIENT AVAX XC 5
2019. június 06. csütörtök, 06:15

Safety note GRADIENT AVAX XC 5

 
Események bejelentése
2019. május 31. péntek, 15:12

Felhívom a HFFA pilótái és oktatói figyelmét, hogy a törvényi szabályozás értelmében a HFFA-ba bejelentett repülőeszközökkel illetve pilótákkal bekövetkezett balesetek és események bejelentése a HFFA REBISz szervezete felé a jogszabály által kötelezően előírt eseményvizsgálat miatt kötelező. Az így bejelentett események vizsgálata anonim és nem irányulhat a felelősség megállapítására.

A bejelentésnek súlya van abban is, hogy a sérülés mentes incidensek információi eljuthassanak a megfelelő helyre, megakadályozva ezzel egy felesleges kivonulást, vagy riasztást. A HFFA fáról mentése csak azoknak ingyenes, akik a mentési alapra befizettek, és az eseményüket a REBISz-nek jelentették.

Kérem valamennyi pilótánk és oktatónk segítő hozzáállását!


Kerekes László

HFFA főpilóta

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 2 / 12
2020. január 24., péntek

Boldog névnapot, kedves Timót !

Holnap Pál napja lesz.
Oldalainkat 96 vendég böngészi

LÁTOGATÓI ADATOK

IP cím:
3.214.184.250

Böngésző:
Unknown Browser
Op. rendszer:
Unknown Operating System

HFFA a Facebook-on is!

feed-image RSS