Főoldal | Hírek
HFFA info


Végre a magyar pilóták legálisan repülhetnek Ausztriában!
2016. március 30. szerda, 18:09

FLY-AUSTRIA GASTFLUG-VERORDNUNG

Legal regulations for guest pilots in Austria in final general review!
We anticipate the decree to be in force by May 1st - just in time for the upcoming flying season and the “Super Paragliding Testival 2016”. Pilots holding a hang gliding or paragliding license from following countries my than lawfully fly in the Austrian Alps:
“Australia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Germany, Great Britain and Northern Ireland,  Hungary, France, Italy,  Lithuania, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Sweden, Switzerland, Slovakia, Slovenia,  Ukraine."
HG/PG permits from all this countries have been proofed equivalent to Austrian licenses. Flying in Austria pilots must proove appropriate 3rd party liability insurance – just as this is also offered by AXA in Kössen (www.flugschulen.at/axa/english) License and insurance card have to be taken along while flying.

Pilots from all other countries may obtain a special “Guest-Licence” from the local “Austrian Flying School” by providing proof of qualification (e.g. IPPI card, national license,…).
We are looking forward to seeing  you folks safe and lawfully back in the Austrian Alps.

Happy Easter!

Mit besten Grüßen aus Kössen

Sepp Himberger
www.flugschulen.at/axa
www.fly-koessen.at
www.facebook.com/FliegerbarKoessen
Super Paragliding Testival 2016
"Event der Gleitschirmindustrie"
26.-29.Mai 2016
Kössen-Tirol- Österreich

 
Levélváltás
2016. március 05. szombat, 17:55

Tisztelt Elnök Úr,

A VS.hu információi szerint az MRSZ-ben 2016-ban jelentően csökkent a tagdíjbefizetések száma. Ennek oka pedgii az, hogy jellemzően a legnagyobb hazai siklóernyős és sárkányos szervezet, a HFFA tagjai nem váltották meg MRSZ-tagságukat. Megfelel a valóságnak ez az információ?
Ha igen, mi az oka annak, hogy nem kívánnak az MRSZ tagjai lenni 2016-ban? Távolmaradásuk miképpen befolyásolja az MRSZ működését, a sportolók felkészülését, versenyzési lehetőségeit?
Ha nem felel meg a valóságnak, ezzel szemben mi az igazság? Mekkora az eltérés a 2015-ös és a 2016-os MRSZ-taglétszám között, ami a HFFA-tagok aktivitását, tagságát illeti?

Köszönettel várom válaszait,
Zsidai Péter
újságíró
VS.hu


Tisztelt Újságíró Úr!
A VS.hu információja nem felel meg a valóságnak.
Egyrészt, mert a HFFA-nak - mint ahogyan azt a törvény nem teszi lehetővé a szövetségek számára - nincsenek egyéni tagjai. Tagjai klubok, amely tagszervezetek egyben 2015-ben az MRSz tagjai is voltak.
2015-ben a HFFA-nak 22 egyesület volt a tagszervezete, valamennyi MRSz tag is egyben. Pusztán annyi a különbség, hogy az MRSz megváltoztatta a tagdíjfizetésre vonatkozó alapszabályi előírásait és 2016-ban a HFFA nem gyűjtheti össze tagszervezetei MRSz tagdíját, hanem azt a tagszervezetek közvetlenül az MRSz-nek fizetik.
2014-ben 24 tagszervezetünk volt (a HFFA alapszabályában foglaltak szerint valamennyien MRSz tagok is).
2013-ban ez a szám 30 klub volt, de például 2010-ben 33 szervezet tartozott hozzánk hasonlóképpen.
Az MRSz vezetésének a siklóernyős és sárkányrepülő tagság véleményét figyelmen kívül hagyó viselkedése juttatta oda az MRSz-t, hogy erőfeszítéseink ellenére a klubok MRSz-be befizető tagjai egyre kevesebben vannak.
Az MRSz vezetés jelentős szerepet játszott a siklórepülők megosztásában, ez vezetett oda, hogy 2014-ben a mintegy 600 tagot számláló SIRESz (2009 óta a másik siklórepülőket összefogó szervezet) tagdíj nem fizetése miatt kizárta magát és tagjait az MRSz-ből. Úgy gondolom, az MRSz életében ez nagyobb tagdíjvesztést eredményezett, akkor mégsem kapta fel a fejét a sajtó.
Ez elég érdekes dolog.
Had' említsem meg, hogy amikor a siklórepülők többségének a döntései érvényesülhettek az MRSz-ben, akkor 1700 fős tagságot tudott a HFFA klubjai által az MRSz-be toborozni. Amióta az MRSz vezetése a HFFA javaslatait rendre semmibe veszi, akkor tagsága többségének véleményét veti sutba.
Ez pedig sajnos tagság vesztéssel jár. De úgy látom nem a taglétszám csökkenése a probléma, hanem, a tagdíj, a pénz hiánya. Ha majd az MRSz tagjai és nem a tagjai zsebéből kivehető pénz érdekében fog dolgozni, talán a tagság is újra visszatér az MRSz-be. Az évek óta kivonult ejtőernyősök, repülő modellezők, motoros repülőgépesek is talán akkor visszajönnek. Bár úgy látom értük már nem fáj senki szíve.
Tisztelettel:
Kerekes László

 
Rendeletterv és vélemények
2016. március 05. szombat, 17:52

NFM rendelet tervezet (pdf)

Észrevételek a rendelet-tervezethez (pdf)

Vélemények a rendeletről (pdf)

 
MRSz oktatók továbbképzése előadás
2016. január 28. csütörtök, 20:58

MRSz oktatók továbbképzése előadás (pptx)

 
A Starthely Vegyes Bizottság közleménye a 2016.01.12-i ülésről

2016.01.12-én az újjá alakult Starthely Vegyes Bizottság (SVB) a szövetségi delegáltak részvételével megtartotta alakuló ülését. Az ülésről a mellékelt részletes emlékeztető készült, benne a meghozott ügyrendi döntések és a starthelyek támogatásának megítélésekor alkalmazott elvek rögzítésével, valamint a legsürgősebb feladatok kitűzésével. Elfogadásra került a mellékletben található 2016-os pályázati kiírás is.

Emlékeztető (pdf)

Starthely támogatási pályázat 2016 (pdf)

 

Kellemes leszállást,
az SVB

 
Siklórepülő oktatói tanfolyam vizsgaidőpontjai
2015. december 31. csütörtök, 19:17

Az új oktató jelöltek vizsgaidőpontjai:

2016. január 23 (szombaton 13 órától

2016. január 31 (vasárnap) 13 órától.

A vizsgák nyíltak, bárki számára megtekinthetőek.

A felkészüléshez segítség a http://madartoll.hu/eloadasok oldalon.

 

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 10 / 65
feed-image RSS