Főoldal | Hírek
HFFA info


Hírlevél
2016. december 16. péntek, 17:43

Kedves Klubvezetők!

 

Lementek az éves továbbképzések, így mindenki meghosszabbíthatta az érvényességét az oktatói és bevizsgálói jogosításának. Aki esetleg lemaradt, feltétlen jelentkezzen Gurigánál.

2017-ben is minden HFFA-s oktatónk kap a szövetségtől oktatói felelősség biztosítást, reméljük, hogy jövőre sem lesz rá szükség. ☺

Ne felejtsétek, hogy az oktatói bélyegzőtökön át kell cserélni a gumit a HFFA-s gumira, hiszen a saját engedélyünk alapján oktatunk 2017-től.

 

Kérjük a műszaki vezetőket, (bevizsgálókat) hogy ellenőrizzék, hogy felvitték-e a bevizsgálásaik eredményét, mert túl sok ernyőnek nincs az office-on rögzítve az alkalmasság.

Elkészült a 2017-es office felület, így elkezdődhet a jövő éves regisztráció.

Ne felejtsétek, hogy a közgyűlési szándék szerint, az MRSz tagdíjat és az IPPI kártyát külön kell kezelni, mert a HFFA  kilépett az MRSz-ből.

Ettől még minden klub ugyanúgy tagja az MRSz-nek, a különbség, hogy az MRSZ tagdíjat és az IPPI kártyát közvetlen tőlük kell igényelni és oda kell fizetni!

 

A klubok úgy tagjai az MRSz-nek, hogy elfogadták az alapszabályát, amely szerint minden rendes tagot be kell fizetni. Ezért, ha valaki nem szeretné minden tagját, csak a versenyzőket és az IPPI igénylőket befizetni, akkor lehetséges, hogy az alapszabályát ily módon kell módosítania. A módosítás egyébként is sokaknak aktuális, mert év végéig kell megfelelni minden klubnak a ptk-ban módosult feltételeknek.

Néhány klubban igény van a pilóták önálló regisztrációjára, amihez segítséget hamarosan kiteszünk a honlapra. Ez eddig is volt, csak nem nagyon használták. Természetesen a klubvezetői segítség is fent lesz, ha szükséges, használjátok.

 

A közgyűlés megszavazta, hogy legyen műanyag pilóta kártya, így a regisztráció során kérünk, tegyetek fel fotókat a pilótákról.

Reméljük minden érthető, de ha kérdés van, hívjátok Zsuzsit (20-7779130) vagy írjatok a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. –ra.

Kívánunk ez úton is Békés Ünnepeket és sok repülésben gazdag, balesetmentes új évet mindenkinek!

HFFA vezetősége

 
Analysis of accidents 2015 FFVL
2016. december 04. vasárnap, 16:00

Analysis 2015 (pdf)

Érdemes megnézni, hogy a franciáknál milyen esetekben jelentenek a REBISZ-eseknek! Minden esemény jelentve van! Minden ami nem normális repülési tevékenység!

Szőlő

 
Éves szakmai továbbképzés a Szabad Repülők Szövetsége oktatói és bevizsgálói számára
2016. november 09. szerda, 07:23

A HFFA képző szervezete és tanúsító szervezete siklóernyős és sárkányrepülő oktatói és bevizsgálói számára az alábbi időpontokban és helyszíneken tartja éves továbbképzéseit. A továbbképzések valamelyikén való részvétel a feltétele a HFFA képző szervezetében folytatható oktatói tevékenység illetve a HFFA tanúsító szervezetében való bevizsgálói tevékenység további végzésének.

Kérem jelezzétek a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. mail címre, melyik továbbképzésre szándékoztok jönni.
Időpontok
2016. november 18-án pénteken 14 órától az oktatók részére (Budapest, XIII. ker. Dagály u. 11.  2. em)
2016. november 20-án vasárnap 10 órától az oktatók, 14 órától a bevizsgálók részére (Budapest, XIII. ker. Dagály u. 11.  2. em)
2016. november 26-án szombaton 10 órától az oktatók részére (Budapest, XIII. ker. Dagály u. 11.  2. em)
2016. november 27-én vasárnap 10 órától az oktatók, 14 órától a bevizsgálók részére (Szarvaskő, Tölgyfa u. 18.)
Regisztráció:
Jelenléti ív
Oktatói, műszaki vezetői lista adatellenőrzés,
Klub tartozások
Témák az oktatók számára:
A képzési dokumentumok tartalma
Balesetek, események tapasztalatai
Témák a bevizsgálók számára
Jogi és belső szabályozás
Egységes bevizsgálások követelményei és módszere
Gyakorlati tapasztalatok

Éves továbbképzés anyaga (pdf)

 
A Magyar Sárkányrepülés Napja
2016. október 31. hétfő, 16:24

November 5-én van a Magyar Sárkányrepülés napja.


A Buzády György Repülő Egyesület ebben az évben is találkozót szervez a Dagály utca 11. második emeleti "Kutasi Ferenc" Emlékszobában.
Az Emlékszoba a magyar sárkányozás emlékeivel minden kedves érdeklődőt 10 órától folyamatosan este 21 óráig nyitva vár.
Tervezett program:
10 órától az Emlékszoba és a szomszédos Repüléstudományi Könyvtár bemutatása.
16 órától Sárkányos pilóták találkozója, sárkányos filmek bemutatása, sztorizások, emlékezés, beszélgetés

 

Kávé, üdítő, sör és zsíroskenyér is lesz, amíg el nem fogy.
Minden régi és új sárkányost, érdeklődőket vagy mecénásokat nagy szeretettel várunk.

 

Szeretnénk, ha minél nagyobb számban megtisztelnétek a találkozót, hogy emlékezzünk, és tovább vigyük a Magyar Sárkányrepülés dicsőségét a Jövőbe.

 
ASE program 2016
2016. szeptember 29. csütörtök, 18:14

ASE nyílt elméleti vizsgafelkészítő tanfolyam (pdf)

 
MRSz főpilóta helyettesi tájékoztató
2016. szeptember 23. péntek, 17:18

A repülőtéri és nem repülőtéri repülésekről

Az utóbbi jogszabály-módosítás kedvező a szabad repülőkre:

Két esetre bomlik a reptér kérdés:
Az a légijármű, ami lajstromozásra kötelezett , csak minősített repülőtérről szállhat fel (A,B,C, ... kategóra) oda szállhat le, kivéve a kényszerhelyzetet. Repülőtér létesítéséhez hatósági engedély, környezetvédelmi engedély, zajterhelés-vizsgálat, és tulajdonosi hozzájárulás szükséges. LHHH esetén ez utóbbi hiányában a hatóság visszavonta a reptérrendet. 141/95.

A nem lajstromos légijárművek legtöbbje nem repülőmotorral, vagyis segédmotorral szerelt, vagy motor nélküli, azaz a leszállás helye a gép fizikai tulajdonságaiból adódóan olyan, hogy a leszállás helye nem számítható ki előre, akkor a repülőeszköz (légijármű) bárhol fel - és leszállhat.

Jelenleg nincs olyan szabály, ami tulajdonostól engedélyt kötelez, csak az okozott kárt kell megtéríteni.

Nem szabad felszállni, amennyiben a terület CTR-ben van, kiemelt természetvédelmi területen, bioszféra rezervátumban.
Felszállni tilos olyan magánterületen, ahol a tulajdonos ezt egyedileg tiltja.
Az a tiltás, ha ezt táblákkal jelzik, a területet bekerítik. 180/94.

Így a Várpalotán, ahol a katonák a területre kijelölték, hogy "Lőtér. Belépni tilos!" , teljes joggal pereskednek a birtokháborító siklóernyősök ellen. Személyes véleményem, hogy nem tiltogatni, hanem megegyezni kellene. Hétvégén úgy sincs lövészet.

LHHH pedig még szebb eredménnyel kecsegtet: repülni lehet, mert nincs bekerítve és kitáblázva a tiltás. A repülőtérre ne menjetek. Azonban a természetvédelem miatt környezetvédelmi engedély kell. Nos, ez az engedely megvan, hiszen a korábbiakat nem vonták vissza.

A Csúcs-hegy, Kilencfa, Mária-hegy, Újlaki-hegy, Vörös-kővár az MSE a környezetvédelmi engedélyes, az Óbudai starthely pedig az ASE kezelésében, az õ szabályaik szerint, emlékeimben területhasználati vizsgával, szervezeti tagság és starthelyalap befizetésével repülési céllal igényve vehető.

A Kilencfa és Vörös-kővár esetén a reptérrend visszavonása és az új rendelet szerint nem repülőtérként kezelendő a továbbiakban, mint egy természetvédelem alatt álló terület, szabadon repülhető.

Üdvözlettel:
Nagy Richárd
MRSz főpilóta-helyettes

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 7 / 66
feed-image RSS