Főoldal | Hírek
HFFA info


A Magyar Sárkányrepülés Napja
2016. október 31. hétfő, 16:24

November 5-én van a Magyar Sárkányrepülés napja.


A Buzády György Repülő Egyesület ebben az évben is találkozót szervez a Dagály utca 11. második emeleti "Kutasi Ferenc" Emlékszobában.
Az Emlékszoba a magyar sárkányozás emlékeivel minden kedves érdeklődőt 10 órától folyamatosan este 21 óráig nyitva vár.
Tervezett program:
10 órától az Emlékszoba és a szomszédos Repüléstudományi Könyvtár bemutatása.
16 órától Sárkányos pilóták találkozója, sárkányos filmek bemutatása, sztorizások, emlékezés, beszélgetés

 

Kávé, üdítő, sör és zsíroskenyér is lesz, amíg el nem fogy.
Minden régi és új sárkányost, érdeklődőket vagy mecénásokat nagy szeretettel várunk.

 

Szeretnénk, ha minél nagyobb számban megtisztelnétek a találkozót, hogy emlékezzünk, és tovább vigyük a Magyar Sárkányrepülés dicsőségét a Jövőbe.

 
ASE program 2016
2016. szeptember 29. csütörtök, 18:14

ASE nyílt elméleti vizsgafelkészítő tanfolyam (pdf)

 
MRSz főpilóta helyettesi tájékoztató
2016. szeptember 23. péntek, 17:18

A repülőtéri és nem repülőtéri repülésekről

Az utóbbi jogszabály-módosítás kedvező a szabad repülőkre:

Két esetre bomlik a reptér kérdés:
Az a légijármű, ami lajstromozásra kötelezett , csak minősített repülőtérről szállhat fel (A,B,C, ... kategóra) oda szállhat le, kivéve a kényszerhelyzetet. Repülőtér létesítéséhez hatósági engedély, környezetvédelmi engedély, zajterhelés-vizsgálat, és tulajdonosi hozzájárulás szükséges. LHHH esetén ez utóbbi hiányában a hatóság visszavonta a reptérrendet. 141/95.

A nem lajstromos légijárművek legtöbbje nem repülőmotorral, vagyis segédmotorral szerelt, vagy motor nélküli, azaz a leszállás helye a gép fizikai tulajdonságaiból adódóan olyan, hogy a leszállás helye nem számítható ki előre, akkor a repülőeszköz (légijármű) bárhol fel - és leszállhat.

Jelenleg nincs olyan szabály, ami tulajdonostól engedélyt kötelez, csak az okozott kárt kell megtéríteni.

Nem szabad felszállni, amennyiben a terület CTR-ben van, kiemelt természetvédelmi területen, bioszféra rezervátumban.
Felszállni tilos olyan magánterületen, ahol a tulajdonos ezt egyedileg tiltja.
Az a tiltás, ha ezt táblákkal jelzik, a területet bekerítik. 180/94.

Így a Várpalotán, ahol a katonák a területre kijelölték, hogy "Lőtér. Belépni tilos!" , teljes joggal pereskednek a birtokháborító siklóernyősök ellen. Személyes véleményem, hogy nem tiltogatni, hanem megegyezni kellene. Hétvégén úgy sincs lövészet.

LHHH pedig még szebb eredménnyel kecsegtet: repülni lehet, mert nincs bekerítve és kitáblázva a tiltás. A repülőtérre ne menjetek. Azonban a természetvédelem miatt környezetvédelmi engedély kell. Nos, ez az engedely megvan, hiszen a korábbiakat nem vonták vissza.

A Csúcs-hegy, Kilencfa, Mária-hegy, Újlaki-hegy, Vörös-kővár az MSE a környezetvédelmi engedélyes, az Óbudai starthely pedig az ASE kezelésében, az õ szabályaik szerint, emlékeimben területhasználati vizsgával, szervezeti tagság és starthelyalap befizetésével repülési céllal igényve vehető.

A Kilencfa és Vörös-kővár esetén a reptérrend visszavonása és az új rendelet szerint nem repülőtérként kezelendő a továbbiakban, mint egy természetvédelem alatt álló terület, szabadon repülhető.

Üdvözlettel:
Nagy Richárd
MRSz főpilóta-helyettes

 
Változás bejelntése
2016. augusztus 31. szerda, 13:45

HFFA változás bejelentés (pdf)

 
HFFA féléves díjak
2016. augusztus 09. kedd, 06:29

HFFA féléves díjak:

Szövetségünkhöz év eleji közgyűlésének megfelelően az augusztus 1-től regisztrált tagok és repülőeszközeik után a közgyűlés által megállapított féléves díjakat kell csak befizetni. Az on-line kalkulációban a 2016. 08.01 - 2016.12.31. időtartamú személy, légijármú, startalap és mentőszolgálat díjakat kalkuláljátok, és természetesen ennek megfelelően a csökkentett összeget fizessétek.

 
Hatósági állásfoglalás
2016. augusztus 02. kedd, 10:57

Idézet az NKH Légügyi Hivatal leveléből:

"Az új, 21/2015 NFM rendeletben foglaltak helyes értelmezése miatt felülvizsgáltuk a korábban a „lajstromozásra kötelezett” (légi jármű) / „lajstromozásra nem kötelezett” (repülőeszköz) fogalmakat, azok ugyanis elsőre nem voltak egyértelműek a légügyi törvény és az új jogszabály szövegezése alapján.

Ez alapján az NFM érintett munkatársaival közösen megállapítottuk, hogy:

- Minden sárkány(legyen az együléses vagy kétüléses, segédmotoros vagy anélküli, 300 kg alatti vagy feletti) és siklóernyő(legyen az segédmotoros vagy anélküli)repülőeszköznek minősüla rendelet 2. § 19. pontja alapján, így azt tanúsítási engedéllyel lehet tanúsítani.Ugyanide sorolandók a 216/2008 EK rendelet Annex II e) pont szerinti egyszemélyes repülőgépek és a 300 kg alatti repülőgépek.

- Bármely más, a 216/2008 EK rendelet Annex II e) pont szerinti repülőgép viszont, amely a típusbizonyítványa szerint kétszemélyes, vagy a maximális felszálló tömege 300 kg vagy annál nagyobb lajstromozásra kötelezett légi járműnek minősül, és csak légialkalmasság-irányító szervezet engedély birtokában vizsgálható felül a rendelet 2. § 30. pont alapján."

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 7 / 65
feed-image RSS