Főoldal | Hírek
HFFA info


HHH starthely tájékoztatás
2017. április 05. szerda, 17:13

Tájékoztatjuk a siklórepülőket, hogy a Budai Siklórepülő Egyesület a HHH összes starthelyére ismételt legális használata érdekében megszerezte az összes engedélyt 2021. dec.31-i lejárattal.

A mellékelt térképen láthatóak a siklórepülésre, leszállásra, oktatásra használható területek és starthelyek.

Egyedül a sziklás nem használható, de az be is van nőve.

 

Még 10 napig folyik a cserjeirtás is. Szeretnénk már erre az idényre megnyitni a Vöröskővár déli gyakorlóterepet és  a Kilencfa jobb oldali részét is. Ezekkel nagyrészt már végeztünk, de még a csörlőpálya megszabadítása hátra van. Szeptembertől folytathatjuk, van rá engedély.

 

A behajtási engedélyeket hétvégétől kezdjük kiadni, aki leadta a rendszámát, kap értesítést, hogy mikor, és hol veheti át.

A mellékelt behajtási útvonalon lehet megközelíteni a területet, és parkolni a fenti parkolóban, és a hangár előtt lehet.

Hamarosan le lesz zárva a Kővár utcai sorompó, és a behajtásra jogosultak kaphatnak kulcsot hozzá.

 

Ápr. 15-ig ki lesznek helyezve a tájékoztató táblák is.

 

A HHH-n oktatók kapnak egy rövid adatlapot, amin az aktuális engedély száma is szerepel, és a légirendésznek, egyéb fontos embernek bemutatható.

 

A terület használat rendjéről napokon belül feltesszük a tájékoztatást egyenlőre a régi honlapunkra. bse.hupont.hu.

Az új: bseclub.hu

telefonos elérhetőség: 20-777 6829

e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

Reméljük, hogy április 15-ig sikerül mindenkivel mindent rendezni, és ettől a szezontól ismét nyugodt körülmények között használhatjátok a HHH adta lehetőségeket!

 

Mindenkinek jó repülést, és puha landolásokat kíván a BSE csapata!

 
Starthely támogatási pályázat 2017
2017. április 05. szerda, 17:06

Starthely támogatási pályázat 2017 (pdf)

 
Airbages beülők problémái, protektorok védelem nélkül!
2017. április 05. szerda, 17:02

A Svájci Függővitorlázó Szövetség biztonsági és képzési felelősének levele: Airbag problémák (pdf)

Sajnos tény, hogy elöregedett protektorok használatban vannak, amelyeknek védelmi hatása csökkent, vagy legrosszabb esetben a nullával egyenlő.

A „Swissglider” újságban az SHV elöregedett protektorokról számolt be, amik csökkent védelmi funkcióval rendelkeznek. A hibás/sérült protektorok oka sokféle lehet: eldeformálódott merevítés, + beeresztő nyílások, kedvezőtlen megfújási irány, porozitás, nyitott cipzárak, sérült varrások és kamrák, anyaggal megvarrt összekötő szelepek, stb. Egyes esetekben a szakavatott, gondos kezelés csökkentheti ezeket a hatásokat. Mint a következő példa mutatja, ez nem mindig elég. Egy rövidebb időszakban a checkelő állomásoknál felbukkantak olyan airbag rendszerek, amelyek anyaga olyan lukacsos volt, hogy nem hogy feltöltődtek, hanem a levegő folyamatosan kiszivárgott, és a belső nyomás nem tudott felépülni. Az világos, hogy egy ilyen protektor többé nem nyújt védelmet. Az érintett pilóták nem is tudtak róla, mert hogy nehezen felismerhetőek ezek az apró lukak, és azok hatása. A gyártó kitartott amellett, hogy ezek a beülők öregek, és nagyon használtak voltak, más gyártók más problémára utaltak,  így nem adtak ki biztonsági ajánlásokat. Mivel szakértők általi egyértelmű tisztázása az okoknak több éves anyagoknál nagyon nehéz, és még nincs elfogadott mérési metódus az airbag elöregedésére, az SHV a következő általános ajánlásra szorítkozik:

-gondos bánásmód ellenére a protektorok az idő előrehaladtával elveszíthetik védelmi funkciójukat.

-Lukacsos airbag rendszerek szabad szemmel esetleg nehezen felismerhetőek, mivel levegőt tartalmaznak, de belső nyomás nélkül csak kevés, vagy semmilyen védelmet nem nyújtanak.

-beülőt és protektort rendszeresen pl 2 évente ellenőriztesd.

-ha az airbag szemmel láthatóan nem töltődik fel rendesen, a védelmed többé nem garantált, és egy azonnali átvizsgálás elkerülhetetlen.

-sokszor más pilóta látja először a problémát ( külső szemlélő), ezért ajánlott egy kölcsönös kontrollja az airbagnek, pl a leszállás előtt valamivel.

-pakold el, és tárold a protektrort megfelelő gondossággal.

-védelmi funkció vesztés a szivacsprotektoroknál is előfordulhat, pl hosszú ideig szűk helyen volt eltéve. Ezek ésszerűbben kicserélhetők.

A jövőre nézve ez egyedül nem kielégítő. Az SHV együtt dolgozik a WG6-al, a beülők normájának ellenőrzésén. A kézikönyvnek és a típusjelzésnek tartalmaznia kell a gyártó által ajánlott ellenőrzési/karbantartási intervallumot. Továbbá a kézikönyvnek le kell írnia egy protektor használati tesztet ( beleértve a gyártó által javasolt határértékeket) és az ajánlott élettartamát a beülőnek és a protektornak, amik jó teszteredmények esetén esetleg meghosszabbítható.

Eközben a gyártók és a checkelők figyelmét felhívta arra, hogy mérőeszközöket és tesztmetódusokat fejlesszenek ki a protektor ellenőrzéséhez.

A protektorok különböző építési módjára tekintettel biztos nem lesz egyszerű vállalkozás. Ha a checkkek alkalmával egyértelmű esetek lesznek arra, hogy megbuknak a protektorok, akkor az már haladás. Az SHV felügyeli a fejlesztés további menetét, és tudósít az esetleges újdonságokról.

 
Információ az Ausztriában siklóernyőzni szándékozóknak!
2017. április 02. vasárnap, 10:49

Információ az Ausztriában siklóernyőzni szándékozóknak! (pdf)



 
Itt a tavasz!
2017. március 21. kedd, 17:53

Kedves Pilóták!

Rohan felénk a tavasz a maga szépségeivel és veszélyeivel! Nem sokára itt a Május, számtalan nagy repülés és rekord hónapja, de sajnos rengeteg balesettel végződő repülésé is. 35 siklórepülő katasztrófából 10 április-május hónapban történt. ez arra figyelmeztet minket, a tavasz veszélyeket hordoz. Sokan most kezdik elővenni felszerelésüket, és több hónapos, vagy majd féléves kihagyás után ott akarják folytatni, ahol abbahagyták, amikor eltették ernyőjüket, sárkányukat télre. Közben halványultak az ismeretek, rozsdásodtak a reflexek, még álmosak a most ébredező repülő idegeink. A tavasz pedig ugyanolyan durva és veszélyes tud lenni, mint azelőtt. Sokszor a levegőben ér a változás, gyakran meglep a váratlan időjárási helyzet. Megmagyarázhatatlannak tűnő örvények, fizikát meghazudtolni látszó jelenségek, ismeretlen, vagy elfelejtett pofonok várnak a levegőben.
Azt is meglephetik, aki nem tette le télire a "cuccát" és repkedett ősz óta mikor csak tudott. Ők talán kevésbé lepődnek meg, de a tavasz gorombaságai őket is veszélyeztethetik.

Biztonságotok érdekében készüljetek minden repülésre még alaposabban, mint eddig tettétek. Figyelmezzétek a meteorológiai előrejelzéseket, figyelmeztessétek egymást, ha veszélyt láttok. Mert jönnek már a porördögök, a még hidegnek tűnő talajról durván elpattogó termikek, a váratlan szélirány változások, a dobálások, csukások, nem szívesen járt táncok.
Legyetek óvatosak, járjatok és repüljetek nyitott szemmel, ne szégyelljetek kérdezni, utánajárni, olvasni, tanulni. 
Ne rontsuk tovább a tavaszi statisztikát, repüljetek okosan, figyelmesen!
Gondoljatok rá: aki tavasszal megsérül, annak oda az idénye, repülés helyett a kórház - nem jó választás.
Szép tavaszi élményeket, biztonságos, nagy repüléseket kívánok minden pilótatársamnak!

 
A Szécsi Gábor fAIR PLAY vándorkupa 2016-os tulajdonosa
2017. március 11. szombat, 17:34

A kuratórium jelölése alapján a Free Air Siklóernyős Egyesület, akik egy súlyos betegség miatt amputált lábú pilóta társuknak az amputálást követő fél évvel jókívánságaik és biztatásuk mellett cselekedetükkel is visszaadták a repülés lehetőségét és élményét - a legtöbbet nyújtották, amit pilótának adni lehet. A díjra az egyesületet mégsem ez a pilóta, hanem a díj egyik alapítója javasolta és azt szövetségünk közgyűlése elfogadta.

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 3 / 65
feed-image RSS