Fontosnak tartom, hogy a jelen helyzetben ne csak a kívülálló, és széthúzásra buzdító személyek levelei alapján kelljen megítélnetek a HFFA-ba bejelentkezők szakmai helyzetét.

Mielőtt félreértés születne: senkit sem “toltunk be” az MRSz-be. Tőlünk, választott vezetőktől joggal várják el a minket választó pilótatársaink, hogy megoldjuk legális repüléseik lehetőségét. A lehető legolcsóbban és a legkevesebb bonyodalommal.
Én legjobb tudásom szerint ennek szellemében jártam el.
Levelezhettünk volna még hetekig a tisztelt hatóság jóindulatáról és hozzáértéséről nem éppen híres alkalmazottaival, hiszen 1 év 9 hónapig ezt tettük, hogy legyen Üzembentartási Engedélyünk.
Járkálhattunk volna még ismét Ferihegyre, növelve a költségeinket, miközben engedélyekre csak ígéreteket kapunk. Ezalatt Monacoban már repülnek, itthon már repülnek.
Én azt gondolom, hogy a felelősen gondolkodók csak megelégedhetnek, hogy azonnal léptünk a hazai siklóernyősök érdekében és azonnali legalitást szereztünk azzal, hogy társadalmi munkával elvállaltuk azt a szerepet, ami számotokra a legalitást biztosítja és egy hivatalos megbízással meg is erősíttettük ezt. Nem gondoltam, hogy a szakmai kérdésekből presztizsharc lehet. Én azonban azt hiszem, hogy aki felelősen gondolkodik az nem ígérget, hanem cselekszik.
Jelenleg dolgozunk és cselekszünk. Nem tudom ki mennyire van tisztában az elvégzendő munka mennyiségével, ha kíváncsi rá bárki, nyugodtan jöjjön és szánja rá egy napját, mik is itt az azonnali teendők.
Végül pár információt adnék, hogyan is “kerültünk” mi ki az MRSz üzembentartás berkeiből. 1990 óta ugyanis ott vagyunk – főpilótánk Matuz István és jelenlegi főmérnökünk Varga Csaba soha egyetlen percre sem kérdőjelezte meg szakmai függetlenségünket, minden tapasztalatukkal csak segítettek és támogattak minket.
Sosem akartam az MRSz védelme alól kivonni a szakágat. 2005 őszén az MRSz főtitkára kézivezérléssel kipaterolta a siklórepülő üzemeltetést az MRSz-ből. Abban az időben is az történt, ami mostanában: valakik a háttérben az MRSz főtitkáránál folyamatosan eljártak, annak érdekében, hogy a szakmai vezetést ellehetetlenítsék.
Azt modják az ellendrukkerek, hogy akkor már nincs is szükség a HFFA-ra. Ezt én nem így látom.
A Szabad Repülők Szövetségének nem egyetlen feladata az üzemeltetés, vannak itt érdekvédelmi, légtér koordinációs, starthely finanszírozási és szakmai koordinációs (MRSz-BISz kapcsolat, NKH nyilvántartás kapcsolat, biztosítás) feladatok. A HFFA az egyetlen olyan szervezet, amely a siklórepülés nemzetközi szakmai képviseletét ellátja az EHPU tagjaként.
Az MRSz-szel a hátunk mögött csak könnyebb lesz a munkánk. Ezt tapasztalatból mondom.
Az, hogy ki hogyan szeretné látni a történteket még nem azonos azzal, ahogyan azok meg is történtek.
Jó munkát valamennyiünknek. Időnk nem sok van rá, jelentős késésben vagyunk így is.

 

Kerekes László
a HFFA elnöke

2009. február 7.